Un cop acabada la Guerra Civil calia reconstruir i tornar a decorar les esglésies destruïdes durant el conflicte bèl·lic. Es produeix aleshores un debat controvertit dins el món artístic sobre quin havia de ser el camí a seguir a l'hora de dur a terme les noves decoracions. Uns eren partidaris de fer recreacions històriques d'estils pretèrits: neoromànic, neogòtic, neobarroc... D'altres, però, de generacions més joves, creien que calia crear un nou art religiós acord amb una nova sensibilitat artística i religiosa que acabaria cristal·litzant amb el Concili Vaticà II.
Tomàs Bel fou defensor, juntament amb altres artistes de la seva generació, d'un nou art religiós. Practicà una escultura basada en la serenitat, la simplicitat, l'estilització i el recolliment. La simplificació de la forma en plans i ritmes defineixen l'estil propi de l'artista. Aquesta va ser l'etapa més prolífica de l'escultor que realitzà innombrables imatges destinades a oratoris, esglésies i capelles d'arreu del territori i de l'estranger.
Veure selecció d'obres